Napi meditáció (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)  

Bejegyezte: Bogriella



Február 21.
A jelenben élni.

Csak a jelen a miénk. Vannak céljaink és terveink, van elképzelésünk a jövőről. De csak a jelen van birtokunkban. És ez elég.

Megtisztíthatjuk magunkat a tegnap hordalékától, megtisztíthatjuk a jövővel kapcsolatos félelmeinktől is. De a legfontosabb, hogy megnyíljunk a mának. A jövő teljességét csak akkor kaphatjuk meg, ha most minden porcikánkkal jelen vagyunk.

Gyermekem ne félj! – súgja egy hang. Ne sajnálj semmit! Ereszd szélnek nehezteléseidet! Add le fájdalmaidat! A jelen a tiéd! Legyél itt, és légy nyugodt! Bizakodj!

Ma tudatosítom magamban, hogy ha minden rendben van bennem belül, rendben van körülöttem is.

A legnagyobb rácsodálkozásom és felismerésem a 12 Lépéses Programban az volt, amikor rájöttem, az előzőleg eltelt 32 év alatt sosem éltem a jelenben. A múlt és a jövő között ingáztam. Féltem a jövőtől és ütöttem magam a múltban elkövetett hibáim miatt. Hosszú és kitartó gyakorlással értem azt el, hogy a jelen pillanatot képes legyek észrevenni és megélni. Emlékszem, mosogattam egy vasárnapi ebéd után, amikor be tudtam azonosítani magamban a fejemben lejátszottakat. Észrevettem, hogy az anyósommal, sógornőmmel veszekszem olyan dolgok miatt, amik már évekkel azelőtt történtek. Azt mondtam magamnak, "ők nincsenek itt, most mosogatsz" és nagyon erősen koncentráltam a tevékenységemre. Nem volt könnyű, folyton visszaszöktek a fejembe. Amikor rajtakaptam őket, azonnal arra irányítottam a figyelmemet, amit éppen teszek.
Rájöttem, mivel saját magammal azelőtt nem volt kapcsolatom, beültettem embereket a fejembe és folyton azt játszottam, hogy rég megtörtént eseményeket, helyzeteket újra levetítettem. Eljátszottam, mit és hogyan kellett volna tennem, mondanom adott helyzetben és közben bántottam magam amiatt, mert ott és akkor ezt nem voltam képes megtenni, kimondani.
Egy évbe telt, amíg kitakarítottam a fejemből az oda beköltöztetett embereket, ezzel helyet csinálva saját magamnak. 

This entry was posted on 15:58 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Feliratkozás: Megjegyzések küldése (Atom) .

0 megjegyzés