Napi meditáció (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)  

Bejegyezte: Bogriella



Március 2.
Munkahelyünkkel kapcsolatos érzelmek.

„Dühös vagyok a munkahelyemre. Mást léptettek elő, holott nekem járt volna. Annyira dühít, hogy legszívesebben venném a kalapomat. A feleségem azt mondja, tartsam kordában az érzelmeimet. De miért? Ettől még mást léptettek elő!”
(Név nélkül)
A munkahelyünkkel kapcsolatos érzelmeink ugyanolyan fontosak, mint életünk más területein. Valahányszor felbukkannak, foglalkoznunk kell velük.

Ha nem veszünk tudomást gyomorpanaszainkról, fejfájásról, attól azok még ott vannak.

Komoly kihívás, hogy megbirkózzunk a munkahelyünkkel, kapcsolatos érzelmekkel. Ráadásul olykor teljesen haszontalannak tűnhet. Egyik kedvenc trükkünk éppen az, hogy meggyőzzük magunkat, mennyire haszontalan az egész.

Mérlegeljük alaposan a dolgot. Lehet, hogy célravezető olyasvalakivel megbeszélni, akinek nincs köze a munkahelyünkhöz, hogy biztonságban érezzük magunkat.

S ha már teljes intenzitással éljük át ezeket az érzelmeket, kifundálhatjuk, mit tehetünk leküzdésükhöz, ugyanakkor, hogyan óvhatjuk meg magunkat a kellemetlen következményektől.

Néha elég – mint más területeken is – ha csak elfogadjuk őket. Néha olyan problémára utalnak, ami csak a miénk, máskor pedig olyasmire irányítják rá a figyelmünket, amit másokkal együtt kell megoldanunk.

Néha éppen az érzelmek mutatják meg a továbbvezető utat. Máskor valamilyen üzenet, vagy félelem bújik meg bennünk, úgymint: „Soha nem lesz sikerem… Soha nem kapom meg, amit akarok… Nem vagyok elég jó.”

A megoldás néha valamilyen spirituális megközelítési mód. Idézzük fel újra: valahányszor spirituális módon közelítünk életünk bármely területéhez, javunkra válik. Addig nem tudhatjuk, mi a tanulnivaló, amíg nem szedjük össze bátorságunkat, hogy megálljunk egy kis időre, és szenteljünk figyelmet az érzelmeinknek.

Ma a munkahelyemmel kapcsolatos érzéseimet ugyanolyan fontosnak tekintem, mint bármely más érzésemet. Megtalálom a módját, hogyan foglalkozhatok velük.

Mivel gyógyulásomban a volt munkahelyem volt az első, teljesen tapasztalatlan voltam és naiv.
Gyógyuló társaimmal dolgoztam együtt. Addig nem is volt baj, amíg egy bizonyos teszt mutatója jóval az övék alatt volt. Amikor elértem hatékonyságban az ő szintjüket, akkor kezdődött a piszkálódás. Eszembe nem jutott az, hogy féltékenyek és irígyek a feljődésemért. Mint előtte mindig, akkor is azt hittem, velem van a gond, nem láttam a valóságot. Annyira kikészítettem magam, hogy felmondtam. Csak jóval később jöttem rá több dologra, amikor már távolabbról vizsgálhattam az okokat. Az első meglátásom a naívságom volt, egyeszerűen nem akartam tudomásul venni, beteg és gyógyuló emberekkel dolgozom együtt, akiknek ugyanaz a függőségük, mint nekem, gyógyulnak a maguk tempója szerint és ott tartanak, ahol éppen tartanak. Azt hittem, ugyanúgy örülnek a sikereimnek, mint ahogyan én, egyszerüen nem értettem jó sokáig a helyzetet. Rájöttem arra is, hogy másfél év alatt, teljesen kifutottam a karrieremet, feljebb semmiképpen nem léphettem, ugyanis a közvetlen főnökeimmel dolgoztam együtt. Éreztem én mindent ezzel kapcsolatban, viszont nem mertem vagy nem voltam hajlandó magamban a nevén nevezni a meglátásomat. Mivel tapasztalatlan voltam gyógyulásom alatt a munkahely vonatkozásában, elkezdtem ugyanúgy működni, mint gyerekkoromban, vagy mint a házasságom első 15 évében, csakis magamat okoltam és mivel még egy bőrt nem tudtam lehúzni magamról, megbetegedtem és ezzel kényszerítettem rá magamat arra, hogy felmondjak, hiszen nagyon nem jól éreztem én már akkor magam abban a közegben.
Rájöttem arra is, azért kellett végig szenvednem teljesen ezt az utat, mert a munkát nagyon szerettem, sosem volt még olyan munkahelyem ezelőtt, ami igénybe veszi a fizikumomat, szellememet és a lelkemet is. Szerettem a feladataimat és jól meg is oldottam őket. Természetesen hibáztam is, hiszen aki nem dolgozik, nem hibázik.
Több év távlatából ma már tudom, bármit teszek, bármit is mondok, bárhogy is állok anno ki magamért, semmiképpen sem maradhattam volna azon a munkahelyen. Nekem ott másfél év adatott meg.

This entry was posted on 17:35 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Feliratkozás: Megjegyzések küldése (Atom) .

0 megjegyzés