Napi meditáció (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)  

Bejegyezte: Bogriella



Március 19.
Ne avatkozz be!

„Nem akarok beleavatkozni, de…” – és ezzel többnyire már be is avatkoztunk.
Nem kell beleavatkoznunk mások ügyeibe, problémáiba, vitáiba. Nyugodtan hagyjuk, hogy vállaljanak felelősséget magukért a kapcsolataikban is. Hagyjuk, hogy intézzék el egymással a problémáikat.
Békéltető szándékunk nem jelenti azt, hogy be kell avatkoznunk. Úgy közvetítjük legjobban a békét, ha mi magunk békések maradunk, és nem hagyjuk, hogy minket is elárasszon a zűrzavar. Úgy táplálhatjuk a békét, ha megspóroljuk azt a ráadásnyi káoszt, amely akkor keletkezni, ha beavatkoznánk mások ügyeibe és kapcsolataiba.
Ne avatkozz be, hacsak nem akarod éppen ezt tenni!
Ma nem ugrom be semmilyen csábításnak, hogy mások ügyeibe, problémáiba, kapcsolataiba beavatkozzam. Rábízom másokra, hogy próbálják megoldani a saját konfliktusaikat, beleértve azt is, hogy gondolataikat és érzéseiket képesek legyenek egymás tudomására hozni.

Régebben nagyon is bele akartam avatkozni mások életébe és még csak hozzá sem tettem azt, "nem akarok beleavatkozni, DE!..." Nem értettem miért bántom meg őket, úgy gondoltam, mert elmondták nekem a problémáikat, ezzel feljogosítottak arra, hogy megmondjam a frankót, aztán jól megbántottam őket, magamnak meg bűntudatot és szégyent okoztam.
A 12 Lépéses Program áldásos hatására, ma már nem így élek, legalábbis nagyon igyekszem.
Mint már írtam, megengedem, hogy emberek, úgy döntsenek a saját életükben, ahogy akarnak, még akkor is, ha én tisztán látom, mekkora baklövést készülnek elkövetni. Más kérdés ez a gyerekeimmel kapcsolatban, velük sokkal nehezebb. Azért igyekszem nagyon, hogy a mai napon minél kevesebb sérülés érje Őket, az én betegségem által. Észrevettem, már sokkal többször inkább hallgatója vagyok a meséjüknek, mint régebben, amikor még félbe is szakítottam őket, mert "én tudom!", "majd én megmondom, hogy lesz a jó NEKIK!" Ezzel csakis azt értem el, hogy a saját érzéseiktől, megtapasztalásaiktól "mentettem" meg őket, ami nagy hiba volt. Nehéz megbocsátanom ezt az időszakot magamnak.
Egy példa:
Amikor a fiam (21 éves) hazatelefonál, hogy maradna még a barátjánál, inkább jönne a következő busszal, már azt mondom, én nem szeretném, viszont neked kell korán reggel kelned. Ilyenkor kicsit elgondolkozik és azt válaszolja, jön a korábbi busszal. Már érzi, azzal, hogy én kimondom mit nem szeretnék, jelzem felé a saját érzéseimet, (és saját magam felé is vállalom) a döntés mégis az ő dolga. Érzi azt, hogy az én akaratom nem azonos az övével, holott lehet egy és ugyanaz, a döntés joga az övé.
Volt már rá példa, hogy maradt, vállalva a kialvatlanságot, ezt tiszteletben tartottam.
Megtapasztaltam családon belül azt, amikor beleavatkoztam apám és anyám, vagy apám és az öcsém vitájába, minden egyes alkalommal a bűnbak szerepével kerültem ki belőle. Pedig én csak békíteni akartam. Rájöttem, nem viszem senki helyett sem a szégyenét, sem a bűntudatát és ettől kezdve inkább hallgattam.
Arra is volt példa, jó pár évvel ezelőtt, amikor a gyerekeim apja külföldön dolgozott és sokkal kevesebb pénzt hozott haza a beígértnél, eszemben sem jutott, hogy ő költötte el a pénzt, (akkor még nem mertem meglátni, ki is valójában) inkább szidtam vele együtt a munkáltatót. Még ügyvéddel is beszéltem (majd én megmutatom, majd én a sarkamra állok) és a végén, én maradtam a szégyenben.
Ma már sokkal óvatosabb vagyok és hiába élünk együtt, az ő dolgát neki kell lerendezni, még akkor is hagyom, ha nem rendezi le és ezáltal az egész családot kár éri. (erre is volt példa, nem is egy)
Többen értetlenül állnak efölött, azt szajkózzák, hiszen egy család vagytok. Én meg ilyenkor azt válaszolom, igen, csakhogy az ő dolga az övé és az enyém, meg a sajátom, nem avatkozom bele a máséba. Sokszor megmentettem már a felelősség vállalástól, mert elintéztem helyette dolgokat, pontosan azt tartva szem előtt, egy család vagyunk... ma már tudom, ez nem így működik. 

This entry was posted on 18:04 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Feliratkozás: Megjegyzések küldése (Atom) .

0 megjegyzés