Napi meditáció (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)  

Bejegyezte: Bogriella



Március 20.
Elengedés
Hagyd, hogy elillanjanak félelmeid!
Engedj el minden negatív, korlátozó, magadat eleve kudarcra ítélő hiedelmet – azokat is, amelyek tudatalattid legmélyén rejtőznek. A hiedelmeid valóságot teremtenek.
Engedd el őket! Engedd el őket onnan, a mélyről, ahol félelmeid, neheztelésed, negatív hiedelmeid lakoznak! Hagyd, hogy a felszínre kerüljenek! Fogadd el őket; add át magad nekik! Érezd a nyugtalanságot, amelyeket benned okoznak! Aztán hagyd, hogy eltűnjenek! Hagyd, hogy új hitek kerüljenek a régiek helyére! Hagyd, hogy béke, öröm és szeretet vegye át a félelem helyét!
Engedd meg magadnak és testednek, hogy bocsássa el a félelmet, a neheztelést, a negatív hiedelmeket! Bocsásd el mindazt, ami már nincs javadra! Bízzál benne, hogy meggyógyulsz, és készülj fel arra, hogy elfogadd a jót!
Istenem, segíts, hogy hajlandó legyek elengedni régi hiedelmeimet és azokat az érzéseimet, amelyek bánthatnak. Óvatosan vedd el őket tőlem, és tégy a helyükre új hiteket és érzéseket. Hiszem a legjobbat érdemlem az élettől. Segíts hinnem ebben.

A 12 Lépéses Programban azt tanultam, nevezd meg az érzéseidet és amikor nevén nevezed őket eltűnnek, ugyanis a szembesítést nem tűrik. Mondom, félek. Nem tűnik el. Megkérdezem magamtól, mitől félek, felsorolom, nem tűnik el. Nem értettem, mígnem egyszer csak rájöttem, hogy én a félelemtől félek, mint érzéstől. Abban a pillanatban múlóban volt. Azért, hogy ne féljek a félelemtől, tanítgattam magam arra, hogy nyugodtan félhetek, nem fogok belehalni és amikor megengedtem magamnak, már nem is volt olyan érdekes, eltűnt. Azt mondom ilyenkor magamnak, jó, most félek, hát akkor félek. Persze sokszor visszavettem és veszem is a mai napig, valahogy még mindig szükségem van rá, mert ha nem érzek semmit, muszáj! éreznem, legalább a félelmet érezzem. Amikor csak úgy, minden gondolat nélkül benne vagyok a jelenben, nem száguldozok a múlt és a jövő között, teljesen békés állapotban vagyok. Az itt és most a legjobb nekem. Ilyenkor a gondolataimmal nem manipulálom meg az érzéseimet. Ezért is mondják a 12 Lépéses Programra, hogy a gondolkozásom megváltoztatásában segít hozzá, éppen ezért életmentő.
Félelmet és szorongást érzek akkor is, ha nincsen meg az Első Lépés második fele nálam, amikor ÉN akarom irányítani az életemet. Jelez a félelem és alkalmazom a gyógyító mondatot, "legyen meg a Te akaratod" ezzel el is engedem, és újból élem az Első Lépés második felét.
A nehezteléssel eleinte volt gondom, marasztaltam, éppen úgy, mint a félelmet, viszont sokkal hamarabb sikerült elengednem. Megengedtem magamnak azt, hogy mérges legyek ott és akkor, viszont a neheztelés már nagyon káros számomra. Míg éltem a függőségemet, képes voltam hónapokig, sőt, évekig is bizonyos sérelmeimen rágódni, ezzel mérgezni a saját jelenemet, életemet.
Nehéz elfogadnom a jót, mert annyira megszoktam a szenvedést, mivel ezt ismerem, nehéz elindulnom az ismeretlen jó felé. Természetesen sikerült már, sikerült teljesen átadnom magam a jónak. Úgy tapasztaltam, amikor krízisek történnek az életemben, elég mélyre le tudom magam vinni, élet-halál kérdést csinálok belőle. Magyarul, túl komolyan veszem az életet.
Ilyenkor eszembe szokott jutni egy Kedves Társam mondata, amivel biztatott engem, "lazán, csak lazán". Hálás vagyok Neki, érte. 

This entry was posted on 18:57 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Feliratkozás: Megjegyzések küldése (Atom) .

0 megjegyzés