Napi meditáció (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)  

Bejegyezte: Bogriella



Március 24.
Becsüljük meg magunkat!

„Hidd el, hogy a magunk léte a legnagyobb dolog, ami valaha történhet velünk. Sokkal könnyebb lesz az életed!”
(Ne függj többé senkitől!)
Ideje felhagynunk azzal az ostobasággal, hogy folyton-folyvást piszkáljuk magunkat.
Lehet, hogy életünk nagy részét azzal töltöttük, hogy egyvégtében bocsánatot kértünk – akár közvetlenül, akár közvetve – pusztán azért, mert másoknál értéktelenebbnek éreztük magunkat, azt hívén, ők mindent jobban tudnak, nekik itt a helyük, minekünk pedig nem.
Jogunk van itt lenni. Jogunk van annak lenni, aki vagyunk. Itt vagyunk.
Életünknek célja, oka és szándéka van. Nem kell bocsánatot kérnünk azért, hogy épp itt vagyunk, és azok vagyunk, akik vagyunk. Jók vagyunk. Megérdemeljük.
Másokban nincs meg a mi varázserőnk. Bennünk megvan. Csak bennünk van meg.
Nem számít, mit műveltünk a múltban. Mindannyiunknak van múltunk, és át meg át van szőve hibákkal, sikerekkel, tanulságos tapasztalatokkal. Jogunk van a múltunkhoz. A miénk. A múltunk formált azzá, akik vagyunk. S ahogy előre haladunk utunkon, egyre tisztábban látjuk, hogy minden tapasztalatunk javunkra válik.
Már így is túl sok időt fecséreltünk arra, hogy bocsánatot kérjünk, szégyelljük magunkat vagy kételkedjünk lényünk szépségében. Vessünk véget ennek! Hiszen felesleges teher. Másoknak is vannak jogaik, nekünk is. Nem vagyunk náluk sem többek, sem kevesebbek. Egyenlők vagyunk. Azok vagyunk, akik vagyunk. Ilyennek teremtettek, ilyennek szántak bennünket.
Csodás ajándék ez, barátom!
Istenem, adj erőt, hogy szerethessem és értékelhessem magam. Segíts, hogy érvényesnek tartsam érzéseimet és gondolataimat, és ne másoktól várjam ezt.

Hát igen, "jogom van felhagyni azzal az ostobasággal, hogy folyton piszkáljam magam".
Ebbe a "gödörbe" állandóan visszaesek. Időszakosan igényem van arra, hogy bántsam magam, elégedetlenkedjek magammal, drogos nyelven, üssem magam. Tudom, a még meglévő és csak ideig-óráig elengedett káoszigényem irányít. Saját magamnak a lehető legnehezebb megbocsátanom a múltban elkövetett hibákat, botlásokat. Van, amikor sikerül rájuk bólintanom és el tudom engedni őket és van, hogy visszaveszem és amikor már jól kikinlódtam magam, ismét az útjára tudom bocsátani.
Régebben az önbecsülésem szinte teljes hiányából fakadóan éreztem magam másoknál értéktelenebbnek. Azt hittem, magamról még egy plusz bőrt kell lehúznom azért, hogy mások elfogadjanak, és közben nem vettem azt észre, hogy ÉN nem fogadom el saját magam. Nem tanítottak meg arra a szüleim - hiszen ezt ők sem tudták - hogy minden saját magamból indul ki. Amikor nem szeretem magam, nem tudom fogadni a szeretetet sem és adni sem tudom másoknak, ha nincsen önbecsülésem, hiába várom másoktól, hogy becsüljenek meg és meg is becsülnek, viszont fogadni nem tudom a dicséretet.
A legnagyobb öröm számomra az, amikor én tudom saját magamat elismerni, megveregetni a vállamat, hogy igen, ezt nagyon jól megcsináltam, le a kalappal előttem. Ilyenkor röpköd a lelkem és úgy érzem, öt centivel a föld felett lebegek.
A szégyen egészen kicsi korom óta beivódott a lelkembe, olyannyira tökéletesre fejlesztettem, hogy képes voltam mások miatt is szégyellni magam.
Egy példa:
Ültünk az autóban, a gyerekeim apja vezetett és az egyik villanyrendőrnél elkezdte szidni egy másik autó vezetőjét. Azonnal elpirultam, szégyelltem magam HELYETTE és beugrott, amit az Al-Anonban tanultam. Tudjam szétválasztani a saját tetteimet másokétól. Rögtön elengedtem a szégyent, megláttam a valóságot, nem rólam szólt a dolog, én csak egy szemlélője voltam.
Szégyelltem a függőségemet is, mígnem elmagyarázták nekem a Társaim, hogy erről én nem tehetek, igaz ugyan, hogy gyógyíthatatlan, viszont a mai napon, egy 24 órára fel tudom függeszteni a 12 Lépéses Program segítségével. A cukor betegséghez hasonlították, ugyanis a cukorbeteg ember, a napi inzulin adagjával tudja féken tartani a betegségét.
Az én inzulin adagom, minden 24 órában a 12 Lépéses Program, amit a saját tempómban élek, úgy, ahogy nekem itt és most a legjobb. 

This entry was posted on 16:51 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Feliratkozás: Megjegyzések küldése (Atom) .

0 megjegyzés