Napi meditáció (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)  

Bejegyezte: Bogriella



Április 3.
Elfogadás

Add át magad a pillanatnak! Éld át teljesen, élj meg mindent, ami benne rejlik. Ugorj fejest a pillanatba!
Hagyj fel az ellenállással!
Oly sok gyötrelem származik abból, ha ellenállunk. Oly nagy megkönnyebbülés hoz, ha elfogadjuk, egyszerűen elfogadjuk azt, ami van.
Ellenállásunkkal, elfojtásunkkal, tagadásunkkal időt és energiát pocsékolunk. Gondolataink elfojtása nem tűnteti el őket. A formát öltött gondolat elfojtása nem tesz jobb emberré. Gondoljuk, végig. Hagyjuk, hogy napvilágra jusson. Azután engedjük el. Egy gondolat sem örökre szól. Ha nincs ínyünkre, változtathatunk rajta, vagy gondolhatunk helyette mást. De ehhez el kell fogadnunk, azután el kell engednünk az előzőt.
Az ellenállás és az elfojtás nem változtat a dolgon. Csak harcra késztet saját gondolataink ellen.
Életünket megnehezítjük, ha ellenállunk és elfojtjuk érzéseinket. Mindegy, milyen sötétnek, kínosnak, indokolatlannak, meglepőnek, „oda nem illőnek” bélyegezzük őket, nem szabadulhatunk meg tőlük. Sőt, még rosszabbak lesznek. Szünet nélkül fognak kavarogni bennünk, gyötörnek, beteggé tesznek, testi fájdalmat okoznak, kényszeres cselekedetekre ösztönöznek, nem hagynak aludni, éber óráinkban pedig félálomba döntenek. Pedig csak annyit kell tennünk, hogy elfogadjuk érzéseinket azzal, hogy átérezzük őket és kimondjuk: „Igen, ezt érzem.”
Az érzések a jelenben élnek. Minél hamarabb el tudunk fogadni egy érzést, annál hamarabb léphetünk tovább a következőhöz.
Ha ellenállunk, vagy elfojtjuk gondolatainkat és érzéseinket, ezzel még nem válunk azzá, aki lenni szeretnénk, vagy akiről azt gondoljuk, ilyennek kellene lennünk. A valóságnak állunk ellen. Önmagunkat fojtogatjuk. A végső fokon depressziósak leszünk.
Így nem tudunk változtatni életünkön, körülményeinken, akármilyen nemkívánatosaknak tartjuk is ezeket.
Az elfogadás tesz azzá, aki vagyunk, és aki lenni szeretnénk. Az elfogadás ad erőt ahhoz, hogy jobbítsunk a körülményeinken.
Az elfogadás nem helyeslés. Nem jelenti azt, hogy alávetjük magunkat egy másik ember akaratának és terveinek. Nem elkötelezettség. Nem örök érvényű; a jelen pillanatnak szól. Az elfogadás nem nehezíti, hanem könnyíti a dolgokat. Nem jelenti azt, hogy elfogadjuk a másiktól a bántalmazást, s azt, hogy túllépünk önmagunkon, korlátainkon, reményeinken, álmainkon, vágyainkon, szükségleteinken. Azt jelenti, hogy elfogadjuk, ami van, így megtudjuk, mit tehetünk azért, hogy óvjuk magunkat, milyen határokat kell kijelölnünk. Azt jelenti, elfogadjuk aki pillanatnyilag vagyunk, s ezáltal szabaddá válik az út a változás és fejlődés előtt.
Az elfogadás előbbre visz ezen az úton. Az erőszak nem segít.
E két fogalom csak addig fáj, amíg nem gyakoroljuk.
Ma gyakorlom önmagam és jelenlegi körülményeim elfogadását. Figyelni fogom és bízom a varázslatban, melyet az elfogadás hozhat életembe és gyógyulásom folyamatába.

Ma teljesen átadtam magam a pillanatnak, nem álltam ellen és így jó volt.
Nehéz nekem az ünnepeket megélnem - még mindig, olykor könnyebb, máskor meg nehezebb - ez abból adódik, hogy gyerekkoromban ünnepnapokon - Karácsony, Húsvét - nagyobb volt a feszültség, mint máskor és bizony arra is emlékszem, amikor apu veszekedett anyuval, mert úgy érezte nem a megfelelő ajándékot kapta a család. Lexikonokat, könyveket vett anyám ezen a Karácsonyon a család minden tagjának. Szegény anyám, elsírta magát. Aztán előfordult ez többször is, úgyhogy én az ünnepektől még mindig félek, tartok, sokszor úgy érzem, csakis egyedül énrajtam múlik a család hangulata, én vagyok érte a felelős. TUDOM, hogy más emberek hangulatáért nem felelhetek, csak hát a fejemtől a szívemig hosszú út vezet.
Naszóval, ma nekiálltam a nagy sütés-főzésnek és úgy, hogy nem engedtem magam azon agyalni, hogy de nagyon utálom az ünnepeket, milyen jogon erőszakolják rám, amikor én nem kérek belőle... stb. Persze megtehetném, hogy nem készülök, nem alkotok ünnepi fogásokat, csak hát azért ennyire önző mégsem vagyok, itt a családom... Csakis a feladatomra koncentráltam, arra, éppen mit sütök vagy éppen mit főzök és mikor fog lejárni a mosógép, hogy kiteregethessek. Nagyon elcsodálkoztam azon, hogy amiről én úgy gondoltam legalább öt-hat óra kell az elvégzéséhez, négy óra alatt teljesen befejeztem. A teraszunkra még ide sütött a nap, kimentünk a fiammal és a kiskutyámmal kicsit levegőzni, napozni, beszélgetni.
Természetesen a család minden egyes tagja jól tudja hogy érzek én az ünnepnapokon, elmondtam nekik és az okát is. Próbáltam magamban tartani, nem ment. Annyira feszült voltam ettől, hogy ki kellett mondanom. Így sokkal jobb, hogy nem titkolom, több energiám marad a készülődésre.
Többször emlegetem a meditációk alkalmával, hogy a 12 Lépéses Program alapja, az elfogadás és az elengedés. Jelen esetben elfogadom azt, ahogy érzek az ünnepekkel kapcsolatban és mivel elfogadom, már el is engedem, ezzel energiát, időt, spórolok meg magamnak. Vállalom magam és a családom előtt az ezzel kapcsolatos érzéseimet, megéléseimet és az útjukra bocsátom őket.
Régebben a családom előtt titkolóztam a legtöbbet, játszottam az erős nőt, anyát. Több mint tíz év 12 Lépéses Programokban eltöltött idő kellett nekem ahhoz, hogy erre rájöjjek és változtatni tudjak rajta.  

This entry was posted on 20:33 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Feliratkozás: Megjegyzések küldése (Atom) .

0 megjegyzés