Napi meditáció (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)  

Bejegyezte: Bogriella



Április 20.
Határidők

„Nem tudom, hogy benne akarok-e maradni, vagy kiszállnék-e ebből a kapcsolatból. Hónapok óta küszködöm ezzel. Nem célravezető, ha függőben hagyom az egészet. Két hónapot adok magamnak a döntésre.
(Név nélkül)
Már hat hónapja lóg a fejem fölött Damoklész kardjaként ez a megoldatlan probléma.
Nem tudom biztosan, mit tegyek. Össze vagyok zavarodva. Nem tudom biztosan, mit tegyek. Egy hónapot adok magamnak a megoldásra.
(Név nélkül)
Néha segít, ha határidőt jelölünk ki: ha megoldatlan problémákkal szembesülünk, ha már jó ideje nem tudunk dönteni valamiben, vagy zavartan botladozunk egy probléma körül.
Persze nincs kőbe vésve az a határidő. Kijelölünk magunknak valamilyen időkeretet, hogy addigra nem érezzük magunkat olyan tehetetlennek, és a megoldásra összpontosítunk. A határidő kijelölése felszabadíthatja energiánkat: félretehetjük a gondot, és hagyhatjuk, hogy az univerzum, Felsőbb Erőnk és mi magunk majd együtt közelítsünk a megoldáshoz.
Nem kell mindig közölnünk másokkal, hogy kijelöltünk egy határidőt. Néha jobb, ha hallgatunk róla, különben úgy érezhetik, hogy megpróbáljuk irányítani őket, és fellázadhatnak a határidő ellen. Néha viszont másoknak is tudtára adhatjuk ezt a határidőt.
A határidők elsősorban minket segítenek. Ésszerűeknek kell lenniük, és megfelelniük az adott helyzetnek. Helyes alkalmazással jótékony eszközként segíthetnek, hogy úgy birkózzunk meg egy-egy komoly problémával és helyzetekkel, hogy ne érezzük csapdába magunkat. Segíthetnek, hogy megszabaduljunk aggodalmainktól; így energiánkat konstruktívabb módon használhatjuk fel. Kimozdíthatjuk magunkat is abból a kínos helyzetből, hogy úgy érezzük, egy másik személy vagy egy megoldhatatlan probléma áldozatai vagyunk.
A határidők segíthetnek a problémától távolabbra helyezkedni, ezzel megkönnyítik előrehaladásunkat.
Ma megfontolom, hogy segíthet-e életem valamely területén a határidő kijelölése. Isteni bölcsességet és útmutatást kérek ehhez, hogy a kellő időben oldhassam meg elhúzódó problémáimat.

Igen, én is szoktam határidőket kijelölni magamnak és olykor el is odázom, mint pl, ma az ablak és függöny mosást. Amióta a 12 Lépéses Programban vagyok, sok-sok évig nem halogattam és pár éve megint csinálom. Tudom, érzem, nem jó nekem, mert bűntudatom van amiatt, ha egy általam eltervezett dolgot nem teszek meg akkor, amikorra kijelöltem az elvégzését. Hát most is bűntudatom van, viszont elhatároztam, bármi történjék is, holnap megcsinálom az ablak tisztítást és kimosom a függönyöket, kivéve persze akkor nem, ha esni fog az eső. (remélem szép idő lesz, hogy végre túlessek rajta)
Nehéz volt megtennem, hogy három évvel ezelőtt a lányomnak egy határidőt kijelöljek a munkavállalásával kapcsolatban. Hónapok óta csak lézengett, lődörgött, nem is keresett magának munkát és amikor rákérdeztem, azt válaszolta, nincs. Megmondtam neki, kettő hetet kap arra, hogy munkát találjon, különben mennie kell itthonról. (persze előtte hónapokig könyörögtem) Egy héten belül volt munkahelye és pár hónap múlva elköltözött hazulról. Azóta is külön élünk, kivéve a betegségei idején, olyankor hazaköltözik pár napra.
Megtapasztaltam, amikor kijelölök magamnak (akár másvalakivel kapcsolatban vagy a saját dolgaimmal kapcsolatban) egy határidőt, tényleg felszabadulok a dolog súlya alól, már nem központi helyen szerepel a dolgaim elvégzésében, léphetek egyet tovább. Viszont amikor nem tartom be a kijelölt határidőt, rendesen tudok szenvedni. Ebből a szempontból eléggé rugalmatlan vagyok saját magammal szemben és másokkal is.
Mint ez a mostani halogatás! MINDIG megszenvedem és mégis szükségem van arra, hogy időszakosan beleessek! Aztán meg kivisz a jelenből, alig várom, hogy holnap legyen, hogy végre eleget tehessek a saját magamnak tett ígéretemnek...

This entry was posted on 17:50 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Feliratkozás: Megjegyzések küldése (Atom) .

0 megjegyzés