Napi meditáció (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)  

Bejegyezte: Bogriella



Április 21.
Várakozás

Várj! Ha nem jött el az idő, ha nem világos, merre menj, ha nem biztos a válasz vagy a döntés, várj!
Lehet, hogy sürgetést érzünk belül. Meg akarjuk oldani a dolgot azzal, hogy teszünk valamit – bármit és most, de ez a tett nem szolgálja érdekeinket.
Nehéz együtt élni a zavarodottsággal vagy megoldatlan problémákkal. Egyszerűbb megoldani a dolgokat. De ha túl hamar döntünk, ha időnek előtte teszünk meg valamit, lehet, hogy vissza kell mennünk, és újra kell kezdenünk.
Ha még nincs itt az idő, várj! Ha nem világos, merre kell menni, ne ronts előre! Ha a válasz vagy a döntés zavar, várj! Fölösleges sietni vagy feladni a harmóniát. A várakozás is cselekvés – pozitív, erőteljes tett.
A várakozás gyakran az Isten által vezérelt cselekedet, melynek ugyanakkora ereje van, mint a döntésnek, és mindenképpen több mint az elsietett, rosszul időzített döntésnek.
Nem kell időnek előtte kényszeríteni magunkat, mondván, igenis tudjuk, amit tudni kell. Ha eljön az ideje meg fogjuk tudni. Természetesen és harmóniában fogjuk megérteni. Úgy érezzük, megnőtt az erőnk.
Küzdj meg a pánikkal, a belső sürgetéssel, a félelemmel; nem hagyd, hogy ezek irányítsák vagy diktálják döntéseidet.
Várni nem könnyű. Nincs benne sok öröm. De gyakran szükséges várni, hogy megkapjuk, amit akarunk. Nem holt idő, nem a depresszió ideje ez. A választ meg fogjuk kapni. Az erőt is. Eljön az idő. És az lesz a megfelelő.
Ma várni fogok, ha várnom kell ahhoz, hogy gondoskodjam magamról. Tudni fogom, hogy a kellő ideig tartó várakozással pozitív, erőteljes cselekedetet hajtok végre. Istenem, segíts, hogy elengedjem a félelmet, a sürgetést, a pánikot. Segíts megtanulnom a várakozás tudományát. Segíts megtanulnom a helyes időzítést.

Régebben, a 12 Lépéses Program előtti életemben, azonnal és rögtön akartam megoldani a problémáimat, feladataimat. Úgy hittem és így is éreztem, nincsen idő kivárni, ha nem teszek ott és azonnal a dolog érdekében akármit, elvesztem. Sokszor voltam emiatt frusztrált, zavarodott, kimerült és dühös, nem utolsó sorban félelemmel teli.
A 12 Lépéses Program megtanított a várakozás képességére (nem velem született, figyelnem szükséges rá nap, mint nap), arra, hogy álljak meg, van idő, nincsen okom kapkodni. Sőt! - időt kérhetek másoktól is arra, engedjék meg nekem, hogy ne kelljen azonnal döntenem, átgondolhassam a dolgot. Azelőtt ezt nem ismertem.
Annyi a fejlődésem, hogy a számomra fontos döntések előtt, azt mondom magamnak. Nem fogom elkapkodni (lehet hogy éppen a dühöm irányítana vagy a szégyen sürgetne, esetleg a bűntudat vagy a félelem), van időm, alszom rá egyet. Sokszor a döntésemen nem változtat a kivárt idő viszont azon mindenképpen, hogy milyen hangnemben és milyen szavakkal mondom meg az illetőnek a végeredményt. És ez számomra nagyon fontos. A kivárt idő nem arra való, hogy agyon agyalva a dolgot, visszacsússzak a társfüggő gondolkodásba és adott esetben ne merjek nemet mondani. A kivárt idő nekem hasznos, én értem van és nem ellenem.
Előfordult, hogy egyszerre annyi problémám halmozódott fel, hogy azt sem tudtam melyiket oldjam meg először. Gyűlésen hallottam társamtól, ő az ilyen esetben leült és nem tett semmit. Először is megnyugodott, csak ült és várt. Én is így tettem, leültem és megnyugodtam, de még előtte felhívtam a szponzoromat ( akkoriban még szükségem volt a megerősítésre), elmondtam neki, hogy pillanatokon belül egy probléma halmazzal találtam magam szemben és én úgy döntöttem, MOST nem csinálok semmit. Csak ülök és várok. Helyeselt, megnyugtatott, jó úton járok. Aztán, kis idő múlva, amint teljesen megnyugodtam, azonnal az első problémához nyúltam, ami legelőször az eszembe jutott (nem volt véletlen, hogy ahhoz, hiszen az volt a legsürgetőbb), és szépen sorba követte a többi.
A várakozással együtt az alázatot és a türelmet is tanulom. Tanítanak engem arra, hogy alázattal legyek a betegségem felé, magam felé, türelemmel éljem azt a gyógyító életet, amit a 12 Lépéses Program kínál nekem. A mai napon is megmentette az életemet. Hálásan köszönöm! 

This entry was posted on 17:42 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Feliratkozás: Megjegyzések küldése (Atom) .

0 megjegyzés