Napi meditáció (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)  

Bejegyezte: Bogriella



Május 25.
Feltétel nélküli önszeretet.

Szeresd magad úgy, hogy egészséges, jó életet teremts! Szeresd magad annyira, hogy igazi kapcsolatokat alakíts ki a másik számára is! Szeresd magad úgy, hogy teremts békét, boldogságot, örömöt, sikert és elégedettséget vigyél életedbe!

Add meg magadnak mindazt, amit mindig is akartál! Felhagyhatunk azzal, hogy úgy bánjunk magunkkal, ahogy mások bántak velünk, akiknek bánásmódja nem felelt meg a kívánalmaknak. Ha eddig túl kritikusan szemléltük magunkat, ha feltételeket szabtunk magunknak, és mindenért büntettük magunkat, eljött az ideje, hogy változtassunk rajta. Ha mások így bántak velünk, sokkal rosszabb, ha most magunk bánunk így saját magunkkal.

Furcsának, néha kimondottan butának tűnhet, hogy szeressük magunkat. Egyesek önzéssel vádolhatnak érte. Nem kell hinnünk nekik. Csak azok képesek igazán másokat szeretni és hagyni, hogy azok is szeressék őket, akik sokra becsülik és szeretik magukat.

Hogyan szeressük saját magunkat? Először erőltethetjük a dolgot. Meg is játszhatjuk, ha kell. „Úgy tehetünk, mintha…”

Munkálkodjunk olyan keményen az önszeretet érekében, ahogy eddig önmagunk ellenében munkálkodtunk.

Vizsgáld meg, mit is jelent szeretni magad!

Tégy meg magadnak olyasmiket, amikben együtt érző, tápláló önszeretet tükröződik.

Öleld magadhoz és szeresd teljes valódat – a múltadat, a jelenedet és a jövődet. Gyorsan bocsáss meg magadnak mindig, ha szükség van rá. Bátorítsd magad. Mondj magadról szépeket.

Ha negatív képünk van önmagunkról, fogalmazzuk meg mielőbb őszintén, hogy pozitívabb képpel helyettesíthessük. Veregesd vállon magad, ha ez kell neked! Fegyelmezd magad, ha kell. Kérj segítséget, kérj időt, kérd azt, amire szükséged van.

Néha kényeztesd magad egy kicsit. Ne kezeld úgy magad, mint egy teherhordó öszvért, amelyet folyton bökdösnek, és ostoroznak. Tanuld meg, hogy légy jó önmagadhoz. Válassz jobb következményekkel járó viselkedés módokat, ilyen például a jó bánásmód magaddal.

Tanuld meg, hogyan szüntetheted meg a fájdalmadat akkor is, ha ehhez nehéz döntéseket kell hoznod. Ok nélkül ne foszd meg magad semmitől. Olykor add meg magadnak, amit szeretnél, csak azért, mert szeretnéd!

Hagyd abba a folytonos magyarázkodást és önigazolást. Ha hibát követsz el, bocsásd el, amilyen gyorsan csak tudod. Tanulunk, fejlődünk, és még többet tanulunk. S ezáltal szeretjük magunkat.

Munkálkodunk rajta, aztán még többet munkálkodunk rajta. És egy nap arra ébredünk, hogy szokásunkká vált szeretni magunkat. Most tehát egy olyan emberrel élünk együtt, aki szeretetet ad és kap, mert szereti önmagát. Az önszeretet életünk útmutató erejévé válik.

Ma azon munkálkodom, hogy szeressem magam. Ugyanannyi energiát fektetek ebbe, mint amennyit abba fektettem, hogy nem kedveltem magam. Istenem, segíts megszabadulnom az önutálattól és azoktól a viselkedésmódoktól, melyek ezt az önutálatot tükrözik. Segíts olyan viselkedésmódokkal helyettesíteni őket, melyekben az önszeretet tükröződik. Istenem, kérlek, segíts ma becsülnöm magam. Segíts megtudnom, hogy méltó vagyok arra, hogy szeretetet adjak és kapjak.

Az előző életemet ugye a másoknak való megfelelés jellemezte és ez még egy darabig folytatódott még akkor is, amikor bekerültem a 12 Lépéses Programba.
Az önszeretetem, önmagammal való törődésem a NEM-et mondásommal kezdődött. Megtapasztaltam, jókora adag szorongástól mentesítem meg magam azzal, ha mondjuk valamire nemet mondok, mert mondjuk nincsen rá pénzem.
A legelső nemet mondásom - az ital abba hagyása után - egy papucs virágra volt. Tavasszal meg szoktam lepni magam egy cserép virággal. Pár hónapos nem ivós lehettem, amikor megláttam az egyik virágbolt előtt a sorakozó cserepeket. Oda kellett mennem megnézni őket. Tudtam, ha vásárolok, a konyhapénzből kell elvennem és ezt úgyis követi majd a bűntudat és a szorongás. Nézegettem a virágokat, nagyon szerettem volna venni magamnak. Odajött az eladó, kérdezte miben segíthet. Semmiben, köszönöm és visszaültem az autóba. Micsoda megkönnyebbülés volt! Alig vártam a következő AA gyűlést, hogy elmesélhessem a Társaimnak. Életem második - az alkohol után - nemet mondása volt, józan döntés, értem, magamért, a nyugalmamért.
Elindultam a belátás útján.
Az önszeretetet első körben én is önzésnek gondoltam, egészen addig, amíg az előttem járó Társaim meg nem értették velem. Önszeretetem mozgatórugója, elsődleges a józanodásom (gyógyulásom) és csak azután jöhet bármi más. Ezt hajlamos voltam összekeverni azzal, az első én vagyok és csak utánam következhet más valaki. Pedig mekkora különbség van a kettő között!
Gyorsan megbocsátani magamnak időszakos. Hol jól működik, hol meg rágódok a tévedésemen, ütöm magam, aztán, amikor már eleget kínlódtam, elengedem.
Számomra fontos, hogy edzem az agyam, tanuljak valami újat. Amikor ezt nem teszem, hajlamos vagyok saját magam köré tekeredni, felnagyítani a hibáimat, múltban elkövetett tévedéseimet... azt hiszem, ilyenkor kissé unatkozom és saját magam piszkálásával ütöm el az időt.
 
Kérj, segítséget, kérj időt... kérd azt, amire szükséged van...
Nagy feladat volt nekem kérni megtanulni és legalább olyan nagy feladat volt elfogadni megtanulni. Legelső segítség kérésem a Kedves Orvos Ismerősömtől volt, segítsen abba hagyni az ivás, mert egyedül nem tudom. A második, elé állni a szponzorom elé és megkérni arra, legyen a segítőm a józanodás útján. (egyik meditációnál már beszéltem erről)
Ezeket mind magamért, az életben maradásom érdekében kértem, tehát, már pár napos nem ivósan sikerült elindulnom az önszeretet útján. Előtte ugye, évekig lassú öngyilkosságot követtem el magamon az ivászatommal, társfüggésemmel, és amikor valóban elhittem, mindkettő külön, külön is halálos betegség, amibe még én is belehalhatok, kinyújtottam a kezem és megfogták.
Van egy mondás a 12 Lépéses Programban:

"Gyere közénk és mi szeretünk addig téged, amíg magadat nem tudod."
Lelket melengető, biztonságot adó, reményt keltő... nagyon szép mondat.
És nem csak egy szállóige, hanem valóban így is van. A Társaim jóval előbb elfogadtak engem olyannak, amilyen vagyok, mint én saját magamat.

Előfordult, hogy a saját magam kényeztetésében is túlzásokba estem. Nem volt elég egy körömlakkot vásárolnom, nekem mindjárt kettő kellett. Nem volt elég egy féle sütit sütnöm, mindjárt két félét alkottam. Nem elég egy szabadidőruhát vásárolnom, vettem kettőt. Nem elég egy sütit ennem, nekem kettő kell... mintha az egy nem is létezne nálam...
Na, és a fonalak!
A gyógyulásom elején megszállottan fonalmániás voltam. Imádom ma is szép kötőfonalakat, viszont már legalább ötször meggondolom, hogy vásároljak e vagy sem. Évek óta a nem mellett döntöttem, nagyon megdrágultak.
Sorolhatnám tovább a túlzásaimat, vagy éppen a nem szeretem állapotomban lévő példákat, még sem teszem, tudom mikor szükséges abba hagynom.

This entry was posted on 17:25 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Feliratkozás: Megjegyzések küldése (Atom) .

0 megjegyzés