Napi meditáció (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)  

Bejegyezte: Bogriella



Július 7.
Rossz pályára állás.

„Nem számít, hogy ők bántják magukat. Nem számít, hogy segíthetnénk rajtuk, ha egy picit is figyelnének arra, amit mondunk, és együttműködnének velünk.

NEM SZÁMÍT, NEM SZÁMÍT, NEM SZÁMÍT!”
(Ne függj többé senkitől!)

„Azt hiszem meg tudom változtatni azt az embert. Soha senki nem szerette igazán, soha nem kapott elismerést. Majd én megadom ezt neki, és ettől, meg fog változni…” „Ez a nő még soha nem találkozott olyannal, aki megérdemelte volna a bizalmát. Majd én bebizonyítom, hogy bízhat bennem, és akkor képes lesz szeretni…” „Soha senkinek nem sikerült közel kerülnie hozzá, senki nem tudta meghódítani. Majd nekem sikerül…” „Ennek az embernek soha, senki nem adott esélyt. Senki nem hitt benne igazán…”

Ezek figyelmeztető jelzések. Piros lámpák. Ha tényleg így gondoljuk, akkor megálljt parancsoló jelek.

Ha bedőlünk annak, hogy majd mi leszünk azok, akik változást idézünk elő valaki más életében, ha mindenáron be akarjuk bizonyítani, milyen jótékonyan hatunk a másikra, könnyen mi kerülhetünk bajba.

Nem fog működni a dolog. De, hogy beleőrülünk, az biztos.

Önpusztítás lesz a vége.

Lehet, hogy mi leszünk, „az aki” áldozatként végzi.

Az egész gondolatmintának erősen függésszaga van. Arról árulkodik, hogy valaki nem vállalja a felelősséget magáért. A saját feladatát mindenkinek magának kell elvégeznie.

„Eddig senki nem értette meg igazán…” „Senki nem látta meg benne azt, amit én…” Ez a meccs meg van bundázva. Azt sugallja, hogy ne figyeljünk magunkra, csak a másikra. Letérít ösvényünkről, és gyakran rossz pályára juttat.

Ezt a játszmát nem muszáj lejátszanunk. Nem kell bizonyítanunk, hogy mi vagyunk az a bizonyos valaki. Ahelyett, hogy azt akarnánk bebizonyítani az embereknek, hogy mi vagyunk a legjobbak az életükben, talán ideje volna megvizsgálnunk, hogy ők a legjobbak-e a miénkben.

Senki mellé nem rendeltek ki őrangyalnak, se annak, aki majd megoldja helyettünk az életünket.

Az a támogatás és bátorítás, ami igazán javára válik másoknak, természetes módon adódik belőlünk. Ne erőltessük!

Istenem, segíts elengednem azt az igényt, hogy kapcsolataimban kihívásként fogadjam mások szavait.

Azon gondolkozom, hogy a 12 Lépéses Program előtti életemben sem és már a Programban eltöltött idő alatt sem gondoltam vagy mondtam olyan dolgokat, amik a fent elhangzott idézetekben szerepelnek. Viszont! - az egészen biztos, hogy azt gondoltam az engem körül vevő szeretetlen emberekről, hogy azért nem tudnak engem szeretni, mert valamit nem jól csinálok vagy egyszerűen azért, mert nem vagyok szerethető. A nyolcadik bőrt is képes voltam magamról lehúzni azért, hogy MÁSOK szeressenek, elfogadjanak. 
Úgy látom a kettő mégis ugyanaz, ugyanarra az önpusztító gondolkodáshoz vezet.
És mi van azzal, hogy én másokat elfogadok, tényleg elfogadom-e őket, miért fogadom el őket?
Régebben sok esetben a játszmáim irányítottak. Bemértem bizonyos embereknél, mennyire mehetek el náluk és ezt többnyire be is tartottam. Amennyiben mégsem, kenyértörésre került sor.
Én határtalan voltam, illetve nem vettem tudomást a belső határaimról, éppen ezért sokkal több bántást és sértés viseltem el akkor, mint azt ma engedném.
Mint azt már néhány meditációnál említettem, idegen emberekkel kapcsolatban sokkal könnyebben működik a dolog, lezárom a kapcsolatot, amikor már úgy érzem, többet vesz el, mint ad.
Mi a helyzet a családtagokkal?
Nehezebb, sokkal nehezebb!
A fiam írásbeli vizsgájának az eredményét ma tudtuk meg és három tantárgy közül egyből nem ment át. (szóbelin még javíthat)
Éreztem én ezt, mert láttam, nem foglalkozik az anyaggal, nem tanul és sejtettem, hogy ennek még böjtje lesz. Párszor szóltam neki, hogy tanuljon, akkor immel-ámmal neki is állt, különben saját magától meg sem fogta a tételeket. Engednem kellett, hogy megtapasztalhassa a tettei (nem tettei) következményeit. Nehezemre esett sokszor, máskor meg nem is bírtam ki, olyankor nógattam a tanulásra. 
Annyit mondtam neki, ma, amikor hazaért, azon csodálkozom, hogy háromból csak egy nem sikerült és nagyon igyekeztem inkább egy Társnőmnek írásban kiönteni a lelkemet, mert ha mindent, amit érzek a fiamra zúdítok, azzal átveszem érzelmileg az ő tanulásával kapcsolatos felelősségét. 
Nem számít, hogy ő bántja magát... de, nekem számít. És fáj és nehéz csak néznem, hallgatnom és nem tartani hegyi beszédet, pedig mekkora kényszerem lenne rá, mégsem teszem, a saját érdekem és a fiam érdekei miatt. Egyszer már az életben fel KELL vállalnia a felelősséget vagy nem, viszont akkor ez is az ő döntése KELL, hogy legyen és neki KELL elviselnie a következményeket. 

This entry was posted on 17:01 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Feliratkozás: Megjegyzések küldése (Atom) .

0 megjegyzés