Napi meditáció (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)  

Bejegyezte: Bogriella



Június 12.
Spontaneitás és öröm.

Gyakorold a spontaneitást! Gyakorold az örömöt!
A gyógyulás öröme, hogy végül eljutunk a kísérletezéshez. Új viselkedésmódokat sajátítunk el, és ezt nem kell rögtön tökéletesen csinálni. Csak meg kell találni a számunkra megfelelőt. És örömünket fogjuk találni a kísérletezésben, azt keresve, mit szeretnénk, és hogyan fogjunk hozzá.
Sokan a régi mártíromságuk, merevségük, a jó dolgoktól való megfosztottságuk kerékvágásába szorultunk. Az egyik „normális” élmény, amelytől sokan megfosztottuk magunkat, épp az, hogy tudunk örülni. Egy másik pedig az, hogy tudunk spontánul cselekedni. Lehet, hogy halvány fogalmunk sincs arról, mit szeretnénk tenni csupán az öröm kedvéért. Lehet, hogy olyan szigorú ellenőrzés alatt tartjuk magunkat, hogy eszünkbe sem jut valamit csupán a belőle fakadó öröm kedvéért megtenni.
Időnként elengedhetjük magunkat egy kicsit. Lazíthatunk. Nem kell olyan keménynek és merevnek lennünk, annyira megijednünk attól, akik valójában vagyunk. Kockáztass! Fogj valami újba! Mit szeretnél tenni? Mi az, ami élvezetet okozna? Azután kockáztass újra! Válassz ki egy filmet, hívd fel valamelyik barátodat, hogy jöjjön veled! Ha nemet mond, próbálkozz másvalakivel vagy máskor.
Határozd el, hogy kipróbálsz valamit, aztán tedd is meg!
Tedd meg egyszer! Tedd meg kétszer! Gyakorold az örömöt, amíg igazi örömmé nem válik.
Ma megteszek valamit pusztán az öröm kedvéért. Addig gyakorlom az örömöt, amíg igazán élvezni fogom.

Mint minden, a 12 Lépéses Programban eltöltött gyógyulásom alatt, a spontaneitás és az öröm is hullámzó nálam. Időszakos. Úgy vélem nem is a folyamatosságáról beszél a meditáció, hanem arról, hogy próbáljam ki, legyen merszem hozzá és örüljek neki...
Jelentem, volt merszem hozzá és sok alkalommal éltem vele.
A mai napon inkább újból a rendszerességet hasznos beillesztenem az életembe. Mint a legtöbb dologgal kapcsolatban, a spontaneitással is túlzásba estem... vagy inkább elodázásnak hívjam? Annyira túl volt rendszerezve az életem, hogy azt hiszem az elodázás segített nekem abban - holott minden egyes esetben bűntudatom volt miatta, nem véletlen az, hogy elodázás a neve... jó, ezentúl spontaneitásnak fogom hívni - hogy a túlzottan merev, megszokott életvitelemen változtatni tudjak.
Úgy tanultam, ahhoz, hogy beálljak a középútra, szükséges megismernem mind a két végletet.
A mai napon is a középutat keresem és úgy vélem, végig jártam mind a két végletet, a túlzottan rendszereset (ez adott biztonságot) és a sokkal lazábbat, ami azért nem volt jó, mert úgy éreztem nincsen mibe kapaszkodnom.
Tehát, csak csínnyán a spontaneitással, mint függő ember, képes vagyok önző módon, olyan mértékben használni, hogy káromra váljék.

This entry was posted on 17:37 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Feliratkozás: Megjegyzések küldése (Atom) .

0 megjegyzés