Napi meditáció (Melody Beattie-365 nap, 365 meditáció)  

Bejegyezte: Bogriella




Február 18.
HOGY IGAZAM LEGYEN
A gyógyulás nem arról szól, hogy igazam legyen; arról szól, hadd legyek az, aki vagyok, és másokat is fogadjak el olyanoknak, amilyenek. Ezt a gondolatot talán nehéz megérteni, különösen, ha olyan rendszerben nőttünk fel, melyben az „igaza van – nincs igaza” értékítélet működött. Az volt a jó ember, akinek igaza volt; akinek nem, az bizony szégyellhette magát. Értékeléseink attól függtek, igazunk volt-e, hiszen tévedésünk, énünk és önbecsülésünk megsemmisülésével járhatott együtt. Gyógyulásunk közben megtanuljuk, hogy kapcsolatainkban a szeretet a cél, nem a másik feletti uralom. Az előfordulhat, hogy mások viselkedéséről is kell döntenünk. Ha valaki megbánt, ki kell állnunk magunkért. Meg kell húznunk a határainkat, és meg kell óvnunk magunkat. De ezt nem azzal kell igazolnunk, hogy valaki mást elítélünk. A gyógyulás folyamatában megtanuljuk, hogy amit teszünk, annak a mi szempontunkból kell helyesnek lennie. Hogy mit tesznek a többiek, az ő dolguk. Nagy a kísértés, hogy az igazság tudatában elemezzük mások viselkedését és annak mozgatórugóit, de többre megyünk, ha a dolgok mélyére nézünk. Ma nem feledkezem el arról, hogy nem kell a „nekem van igazam” álarca mögé bújnom. Nem kell igazolást keresnem arra, amit akarok, és amire szükségem van azzal, hogy „helyesnek” vagy „helytelennek” bélyegzem. Hagyom, hogy az legyek, aki vagyok.
Régebben igen csak fontos volt nekem az, hogy NEKEM legyen igazam. Még akkor sem vallottam be, hogy a másiknak van igaza és én beszélek hülyeséget, amikor ez így volt. Féltem attól, ha beismerem a tévedésemet, nevetség tárgya leszek, csak azt nem vettem közben észre, mivel magammal nem volt kapcsolatom, a megfelelés irányított, hogy saját magam előtt váltam nevetségessé. 12 Lépéses csoportok gyűlésén tapasztalhattam meg azt életemben először, hogy mások is vállalják, elismerik a tévedéseiket és ez engem is megnyitott. Azóta a mottóm: "Gyengeségem az erősségem!"  
 

This entry was posted on 14:15 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Feliratkozás: Megjegyzések küldése (Atom) .

0 megjegyzés