Napi meditáció (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)  

Bejegyezte: Bogriella



Február 20.
Az útirány kijelölése

Nincs hatalmunk afölött, hogy mások mit várnak el tőlünk. Nem szabhatjuk meg, hogy mások milyennek akarjanak látni.

De azt eldönthetjük, hogyan reagáljunk mások elvárásaira.

Bármikor követelhetnek bármennyit az időnkből, képességeinkből, energiánkból, érzelmeinkből és pénzünkből. Nem muszáj igent mondanunk minden ilyen igényre, és nem muszáj bűnösnek éreznünk magunkat, ha nemet mondunk. Ne hagyjuk, hogy életünk irányát az ilyen követelések szabják meg.

Korlátokat állíthatunk, megmondhatjuk, meddig vagyunk hajlandók elmenni őértük. Bízhatunk magunkban, hallgathatunk belső hangunkra most is. A célokat és irányokat a saját életünkben jelöljük ki.

Élhetünk az erőnkkel a kapcsolatainkban is.

Szánj egy kis időt magadra! Gondolkodj el azon, hogy te mit akarsz! Fontold meg jól, hogyan befolyásolná a te életedet az, ha mindig mások igényeinek próbálsz eleget tenni.

Csak akkor élhetjük a magunk életet, ha nem hagyjuk, hogy mások elvárásai irányítsák. Fogalmazzák meg az igényeiket, de a magunk útját mi válasszuk meg.

Istenem, segíts ma, hogy legyen erőm távolságot tartani, és szívemben eldönthessem, mit helyes tennem. Segíts, tudatosítanom magamban, hogy elkülönülhetek mások velem szemben támasztott igényeitől. Segíts felhagynom azzal, hogy folyton mások kedvét keressem, és elkezdhessek úgy élni, ahogy nekem a legjobb.

Ez a meditáció számomra a határaim kiszabásáról, kijelöléséről szól, a nem-et mondásról.
Mielőtt elkezdtem a 12 Lépéses Programot, nem tudtam nem-et mondani, nem mertem, mert azt hittem, ha valamiért ellent mondok, akkor az illetőt megbántom és többé már nem fog szeretni. A Programban megtanultam nem-et mondani. Ahogy lassan szert tettem egy pici önszeretetre, fontosabb lettem saját magamnak és mivel kapcsolatban álltam már az érzéseimmel, amiket nevükön tudtam nevezni, be tudtam magamban azonosítani nem akartam azt és minden áron, hogy mindenki szeressen. Megtanultam, engem sem szerethet mindenki, és én sem tudok mindenkit szeretni. 

This entry was posted on 14:29 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Feliratkozás: Megjegyzések küldése (Atom) .

0 megjegyzés