Napi meditáció (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)  

Bejegyezte: Bogriella



Február 22.
A problémák megoldása

„A Te segítséged kérem, hogy áthághassam magam minden problémámon, s ezzel is Téged dicsérjelek.”
(Névtelen Alkoholisták)

Sokan éltünk át olyan helyzeteket, amikor nem tartották helyesnek, ha bármilyen problémánk van, s azzal azonosulunk, vagy egyáltalán beszélünk róla. A problémák tagadása életstratégiánk részévé vált: így küzdöttünk meg velük.

Gyógyulásunk során is előfordulhat, hogy félünk a problémáktól. Esetenként több időt tölthetünk egy-egy probléma lereagálásával, mint a megoldásával. Kicsúszik kezünkből a lényeg: elveszítjük a tanulságát, s ezzel a benne rejlő ajándékot. A problémák életünk részei; azok a megoldások is.

Egy probléma megléte nem jelenti azt, hogy az élet szörnyű és csupa negatívum. Ha valamilyen problémánk támad, attól még nem vagyunk defektesek. Mindenkinek vannak megoldásra váró problémái.

A gyógyulási folyamatban megtanulunk a megoldásra összpontosítani. Először meg kell bizonyosodnunk arról, hogy az adott probléma a miénk-e. Ha kiderül, hogy nem, valójában az a gond, hogy nem őriztük jól a határainkat. Ezután kell megkeresnünk a legjobb megoldást. Ez lehet valamilyen cél kitűzése, segítségkérés, információk gyűjtése, aktív cselekvés. Vagy éppen az elengedés.

A gyógyulás nem tesz immúnissá a problémákkal szemben. Nem is ment meg tőlük. De megtanulunk szembenézni velük és megoldani őket. Bízhatunk problémamegoldó képességünkben, ugyanakkor tudhatjuk, hogy nem vagyunk teljesen magunkra utalva. A problémák nem azt jelentik, hogy Felsőbb Erőnk „pikkel ránk”. Bizonyos problémák az élet szerves részei, másokhoz csak nekünk van szerencsénk, és megoldásuk közben előbbre lépünk.

Nézz szembe a ma aktuális problémáival és oldd meg őket!

Ne aggódj fölöslegesen a holnapiak miatt; idejében meglesznek azok megoldásának eszközei is.

A problémáinkkal való szembenézés és Felsőbb Erőnk segítségével való megoldásuk azt jelzi, hogy élünk, fejlődünk és élvezhetjük e fejlődés hasznát.

Istenem, segíts, hogy szembenézhessek mai problémáimmal, és megoldhassam őket. Segíts megtennem, ami rám vár, a többit pedig segítsd elengednem.

Régebben, még a 12 Lépéses Programba kerülésem előtt, azt hittem, hogy minden gondot, problémát, nekem egyedül kell megoldanom. A férjem dolgozik, az összes többi feladat az enyém. Ment is ez egy darabig, csináltam, aztán észrevétlenül (akkoriban nem vettem észre a figyelmeztető jeleket) kreáltam magamnak egy betegséget, ezzel rákényszerítve a férjemet és legalizálva a változást, bevontam a családi gondok megoldásába. Egy számomra emberileg és orvosilag is elismert és tisztelt kedves ismerősöm hívta fel erre a figyelmemet, azóta is hálás vagyok érte. Kértem én annak előtte a férjemet, hogy segítsen, de mindig azzal hárította el, hogy neki dolgoznia kell. (ma már tudom, a saját magam által szült kettő gyerekem mellé beválasztottam egy harmadikat)
Amikor problémám van, megoldandó feladat, először, többnyire megijedek, persze ez függ a gondom nagyságától is, aztán, amikor elmúlik a sokk, azonnal keresem a megoldást. Már messze jár a félelem, csak a megoldásra összpontosítok. Régebben sok időm és energiám ment rá a hosszan tartó félelemre, ma már sokkal kevesebb.
Volt olyan probléma a családunkon belül, aminek a súlyát évekig én cipeltem, aztán egyszer csak rájöttem, ez nem is az enyém, letettem. A megoldás egy nagyobb veszteség lett, amit a mai napon úgy értelmezek, amíg az enyémnek hittem a megoldását, működött, amint visszaadtam annak, akinek valóban a dolga lett volna törődni vele, elvesztette. Sajnálom a beleölt időt és az anyagi veszteséget, viszont nem sajnálom azt, hanem hálás vagyok érte Istennek és magamnak, hogy egy nagyobb lépéssel előrébb léptem a saját gyógyulásomban. 

This entry was posted on 17:54 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Feliratkozás: Megjegyzések küldése (Atom) .

0 megjegyzés