Napi meditáció (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)  

Bejegyezte: Bogriella



Február 26.
A Tizenkét Lépéses Program

„Majd szétvetett a méreg, amikor először mentem el a Névtelen Alkoholisták gyűlésére. Annyira igazságtalannak láttam, hogy neki van problémája, mégis nekem kellett elmennem erre a gyűlésre. De addigra már nem volt hová fordulnom ezzel a fájdalommal. Most hálás vagyok a csoportnak, mert kigyógyultam a kapcsolati függőségből.

A csoport most is segít, hogy megmaradjak a helyes úton, a gyógyulás pedig új élettel ajándékozott meg.
(Név nélkül)

A függőségből gyógyulni vágyók számára kidolgozott Tizenkét Lépéses programok témája nem az, hogyan segíthetünk másokon, hanem az, hogyan segíthetjük elő saját fejlődésünket és átalakulásunkat. Abban segítenek, hogy felismerjük, hogyan hat ránk a kapcsolati függőség, és ha kell, megoldhassuk ezt a problémát. Abban segítenek, hogy visszataláljunk a helyes útra.

Varázslatosan működnek ezek a programok. Gyógyító ereje van annak, ha rendszeresen találkozunk más, hozzánk hasonló cipőben járó emberekkel. Ez a gyógyító erő akkor hat igazán, ha magunk is megtesszük ezeket a lépéseket, ha hagyjuk, hogy hassanak ránk.

Meddig kell eljárnunk ilyen összejövetelekre? Addig, amíg nem válik vérünkké a program. Azután mehetünk tovább egyedül, ha úgy tetszik.

Ha kiválasztunk egy ilyen csoportot és rendszeresen el is járunk a találkozókra, megtettük az első lépést afelé, hogy önállóan is megtanuljunk vigyázni magunkra.

Nyitott vagyok a Tizenkét Lépéses program vagy más, a gyógyulásomat elősegítő program befogadására.

Nagyon nehezen mentem el az első 12 Lépéses gyűlésemre. Tele voltam szégyennel, bűntudattal és önváddal, olyan titkokkal, amiket még saját magamnak sem mertem/akartam bevallani. Azt mondják az öregebbek a 12 Lépéses gyűléseken, annyira vagy beteg, amennyi titkod van. Teljesen igaz, megtapasztaltam. Minden gyűlésen tettem le a titkaimból, beszéltem a szégyeneimről, bűntudatomról. Nagyon akartam gyógyulni.
Hálát adok Istennek és a kedves orvos Ismerősömnek, aki emberként kezelt és nem kerítette hatalmába a fehér köpeny varázsa, aki elmondta nekem, hogy ŐK talán segíthetnek, menjek el, nézzem meg, hogy működik a 12 Lépéses Program. Az Ő kedvéért mentem el és saját magamért maradtam, ugyanis megérintett a valahová tartozás érzése, az olyan vagyok mint ŐK felfedezése magamban, az azonosulás és nem a különbözőség. Előző életemben, az előző 32 évemet magányosan éltem le, kívülállónak éreztem magam, bármilyen társaságban voltam. Emlékszem az első gyűlésre, hányszor bólogattam a hozzászóló mondandójához és magamban ujjongtam, én is, én is én is. Lehet hogy az ő története kockás volt, az enyém pepita, viszont a lényegen ez mit sem változtatott. Hazaérkeztem.
 Megtanultam, saját magától senkit sem lehet akarata ellenére megmenteni (ez a hozzáállás még ma is nagyon nehéz a gyerekeimmel kapcsolatban), és azt is, hogy a pokolba vezető út jó szándékkal van kirakva, lehet, hogy az én jó szándékomba a másik belehal. Ezen keresztül kezdtem meghallani az emberek szavát és nem rájuk erőszakolni a "szerintem NEKED így jobb lenne" kezdetű mondataimat. Megtanultam magamról beszélni, adott helyzetben, embernek a saját történetemet elmondani, adott eseménnyel kapcsolatban. Megtanultam tisztelni a saját véleményemet ezáltal és tisztelni a másik választását, döntését. Megtanultam mindehhez az ajtó, az ALÁZAT, és kinyitottam.

This entry was posted on 18:57 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Feliratkozás: Megjegyzések küldése (Atom) .

0 megjegyzés