Tizenegy gondolat, amely nem keseríti meg az életünket  

Bejegyezte: Bogriella

Image and video hosting by TinyPic
Tizenegy gondolat, amely nem keseríti meg az életünket

1. Nem kell, hogy mindenki szeressen:
Nem kell mindenkinek szeretnie engem, sőt, kedvelnie sem. Én sem feltétlenül kedvelek mindenkit, akit ismerek, tehát miért kellene, hogy ők valamennyien kedveljenek engem?
Jó érzés, ha valaki kedvel, vagy szeret, de ha valaki nem kedvel, attól én még ugyanolyan maradok.

2. Az sem baj, ha hibázom:
Ha hibázom, az sem baj. Mindannyian követünk el hibákat, s éppolyan jó és értékes ember maradok akkor is, ha hibát követek el. Nem szabad kiborulnom attól, ha hibázom. Nekivágok valaminek, s ha hibázom, újra megpróbálom. Tudom, hogy mit kell tennem a hibákkal. Mások is ugyanúgy hibázhatnak, mint én. Elfogadom mind a saját hibáimat, mind a másokét.

3. Elfogadom az embereket és magamat is:
Ha valaki olyat csinál, ami nekem nem tetszik, attól még nem feltétlenül rossz ember – nem kell megbüntetnem érte. Ha szerintem másmilyennek kellene lennie, attól még nem lesz olyan, és nekem sem kell olyannak lennem, amilyennek valaki más látni szeretne engem. Mindenki dönthesse el maga, hogy milyen ember akar lenni, és én is hadd legyek olyan, amilyen én akarok lenni. Nem uralkodhatok az emberek fölött, és nem változtathatom meg őket. Olyanok, amilyenek, de mindnyájan megérdemeljük, hogy becsüljenek minket, és jól bánjanak velünk.

4. Nem kell mindent irányítanom:
Túl fogom élni, ha valami nem úgy történik, ahogy nekem tetszik. El tudom fogadni a dolgokat is, és az embereket is olyannak, amilyenek, s önmagamat is elfogadom olyannak, amilyen vagyok. Nem kell kiborulnom, ha változtatni akarok valamin, de nem sikerül. Semmi szükség rá, hogy minden a kedvem szerint történjék. „ Nem kell mindig jól járni”. Ha valami nem tetszik, azért még együtt tudok élni vele.

5. Tudom, hogyan lehetek boldog:
Én vagyok a felelős azért, hogy hogyan érzem magam, és hogy mit csinálok. Senki más nem határozhatja meg az érzéseimet. Ha szörnyű napom van, én hagytam, hogy szörnyű legyen. Ha a napom jól sikerül, megérdemlem, hogy jól érezzem magam. Nem másoknak kell megváltozniuk ahhoz, hogy én jobban érezzem magam. Az én dolgom, hogy irányítsam a saját életemet.

6. Ha baj ér, megbirkózom vele:
Nem azt kell folyton figyelnem, hogy milyen baj fog történni. A dolgok általában jóra fordulnak, s ha mégsem, tudom, mit kell tennem. Nem pocsékolom az energiámat az aggódásra. Az ég nem szakad rám, s minden jóra fordul.

7. Nem adom fel:
Ha valamilyen nehéz feladatot kell megoldanom, jobb próbálkozni vele, mint bele sem kezdeni. Ha megfutamodok egy feladat elöl, akkor semmi reményem a sikerre és az örömre. A próbálkozás esélyt ad. Ha valami fontos számomra, akkor megéri, hogy erőfeszítést tegyek érte. Biztos, hogy nem sikerül majd minden, de lesz, ami sikerül.

8. Megállok a saját lábamon
Nem kell, hogy más oldja meg a problémáimat. Megbirkózom én velük magam is. Képes vagyok önálló döntéseket hozni. Semmi szükség rá, hogy valaki mástól függjek, vagy más vigyázzon rám.

9. Tudok változni:
Tudok változni. Az, ami a múltban történt velem, nem szabja meg, hogy ma milyennek kell lennem. „ A holnap mindig tiszta, nem szennyezi hiba!”
Ostobaság azt gondolni, hogy nem tehetek róla, hogy ilyen vagyok.
Természetesen tehetek róla
 

10. Mások is megállnak a saját lábukon:
Nem oldhatom meg mások életét, és nem kell magamra vennem a problémáikat. Semmi szükség rá, hogy megváltoztassam az embereket, vagy mindenáron megpróbáljam a saját elképzelésem szerint rendbe hozni az életüket.
Megállnak ők a saját lábukon, képesek megoldani a saját problémáikat.
Törődhetek velük, és valamennyire segíthetek, de nem tehetek meg helyettük semmit.

11. Több jó megoldás is van:
Nemcsak egyféleképpen lehet megtenni valamit.
Nemcsak egy valakinek vannak jó ötletei.
Nincs egyetlen üdvözítő megoldás.

This entry was posted on 18:01 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Feliratkozás: Megjegyzések küldése (Atom) .

0 megjegyzés