Napi meditáció (Melody Beattie - 365 nap, 365 meditáció)  

Bejegyezte: Bogriella



Június 16.
Érezd jól magad!

„Életünket nem teszi bonyolulttá, ha vannak határaink. A határok leegyszerűsítik életünket.”
(Lépj ki a társfüggőségből!)
A határok kijelölésének van egy pozitív aspektusa. Megtanulunk odafigyelni magunkra, és azonosítani, mi fáj, mit nem szeretünk. De megtanuljuk azonosítani azt is, amitől jól érezzük magunkat.
Ha hajlandók vagyunk kockázatot vállalni, és meg is tesszük, sokat javíthatunk életünk minőségén.
Mit szeretünk? Mitől érezzük jól magunkat? Mi okoz jó érzést? Kinek a társaságát élvezzük? Mitől érezzük jól magunkat reggel? Mik azok az apró mindennapi tevékenységek, amelyek azt az érzést keltik, hogy törődnek velünk?
Mi vonzza érzelmi, spirituális és fizikai lényünket? Mi kelt jó érzést bennünk?
Túl hosszú ideig fosztottuk meg magunkat a jótól. Semmi szükség rá, hogy ezentúl is megfosszuk. Ha jól érzed magad tőle, és nem önpusztítás, hanem önszeretet fakad belőle, tedd meg!
Ma megteszem magamért azokat az apróságokat, amelyek életemet élvezetesebbé teszik. Nem tagadom meg magamtól az egészséges kényeztetést.

A mai napon elsődlegesen attól érzem jól magam, annak örülök és azért vagyok hálás, mert ma sem kellett alkoholt innom, ma is gyógyulhatok a 12 Lépéses Program, a Társaim és Isten segítségével.
Egy teljesen elveszett ember voltam, sok évvel ezelőtt, olyan, aki csak a kézzel fogható dolgoknak tudott örülni, olyasmiknek, amiket pénzen lehetett megvásárolni, a lelki örömökről fogalma sem volt. Nem gondolom, hogy ez hiba volt a részemről, egyszerűen olyan környezetben nőttem fel, ahol a lelkiségnek nem volt helye, illetve csak egy ember részéről, ő az apám volt. Neki sem rovom fel hibaként, azt adta, amit adni tudott egy aktív függő ember...
Régebben a köszönöm szót, csak úgy mondtam, mert illedelmesre neveltek a szüleim, nem éreztem igazán a mögöttes tartalmat. Hogyan is érezhettem volna, hiszen zárva volt a lelkem, saját magam előtt és mások előtt is. Jó pár éve, sokat jelent nekem a köszönöm szó, akkor is ha én mondom és akkor is, amikor nekem köszönnek meg valamit. Tartalommal bíró lett. Lelki tartalommal.
A mai napon örülök annak, hogy jelentkeztem a Magyar blogok oldalra. Kissé tébláboltam előtte, ugyanis annyira személyes és éppen a függőség boncolgatása, a függőségem megélésének felvállalása és a gyógyulási folyamatom elmondása miatt annyira érzékeny a blogom témája, nem reméltem azt, hogy valaki is szavazni fog rá. És valaki szavazott és én ezt itt és most hálásan megköszönöm. Kockáztattam a jelentkezéssel és mennyire jól tettem!  
Amennyiben rajtam kívül egyetlen egy embernek segít, már megérte! 

This entry was posted on 18:49 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Feliratkozás: Megjegyzések küldése (Atom) .

0 megjegyzés